آشنایی با تخته وایت برد مغناطیسی

تخته وایت برد مغناطیسی
با مکانیزه شدن مدارس و دوری تخته سیاه استفاده از تخته وایت برد مغناطیسی بسیار در میان مدارس محبوب شده است.

ویژگی ها ی مصرف تخته وایت برد مغناطیسی

تخته وایت برد مغناطیسی ویژگی ها زیادی نسبت به تخته های سنتی دارد که از عبارت میتوان به پاک شدن آسان نوشته ها، تنوع رنگ بیشتر ، عدم ایجاد گرد غبار و ظهور آلرژی ویژگی آهنربایی یا مغناطیسی ، وضوح بهتر و عدم نیاز به فشار دادن ماژیک اشاره کرد .

مزیت دیگر تخته وایت برد مغناطیسی آن است که افراد معلول کم توان میتوانند بدون نیاز به وارد کردن فشار خیلی بر روی تخته بنویسند .

وایت برد مغناطیسی

اما وایت برد از کجا آمد؟

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، عکاسی به نام مارتین هیت که در جنگ کره حضـور داشت، بطور اتفاقی کار با نوارهای نگاتیو عکاسی متذکر آن شد که اگر با ماژیک بر روی این نگاتیو ها بنویسد، نوشته ها به راحتی به یاری یک دستمال نمناک پاک خواهند شد .

این مساله جرقه ای بود تا مارتین اولین گام را برای وارد کردن وایت برد به جهان ی روش بردارد . پس وی ایده را به دری مارک فروخت بدین وسیله در اوایل دهه ۶۰ میلادی نخستین نمونه های وایت برد وارد بازار شد .

این وسیله با تاخیری ۲۰ ساله بطور وسیع وارد کلاس های درس شد دانش آموزان و معلمان را از آلرژی و بیماری های ریوی که در دهه ۱۹۹۰ رایج شده بود مصونیت بخشید .

جنس انواع وایت برد (تخته وایت برد مغناطیسی)

اولین نمونه های وایت برد ( تخته وایت برد مغناطیسی)  از جنس ملامین بودند که قیمت بالایی هم داشتند .اما به مرور زمان دچار لکه تیرگی میشدند پاک کردن نوشته های روی آنها هم سخت میشد .بعد ها با لعاب دادن روی صفحه توانستند کیفیت آنها را بازبینی بخشند .

انواع ورق های به کار رفته در وایت برد های امروزی :

– ورق های صمغ که با کاغذ ادغام شده اند و اکثرا کیفیت پایینی دارند زود دچار لک تیرگی میشوند. این ورق ها بر روی چوب هایی از جنس MDF چسبانده میشوند .

– ورق های فولادی و آلومینیومی رنگ شده که از لایه های مختلف با کیفیت های مفرقی ساخـته میشوند، این وایت برد ها دوام بالایی وزن نسبتا سبکی دارند.

سطح صاف و لطیف آنها باعث می شود تا به راحتی پاک شوند همین ویژگی ها باعث شده تا جزو پرفروش ترین مدل ها در بازار باشند .این تخته ها ویژگی مغناطیسی دارند در جنس های گوناگونی تولید می گردند .

– ورق های لعاب داده شده که از پاشیدن سرامیک رنگ روی فولاد تولید و ساخته میشوند .این تخته ها کیفیت زیاد بالایی دارند به دلیل داشتن قیمت بالا اکثرا در صنعت از آنها مصرف میگردد .

روش مصرف صحیح از وایت برد

برای زیاد تر شدن عمر وایت برد به این چند نکته دقت بکنید :

– برای پاک کردن وایت برد از تخته پاک کن های مخصوص دستمال کاغذی یا پارچه نرم مصرف بکنید .
– بعد از روزانه کاری تخته را پاک بکنید زیرا باقی ماندن جوهر روی صفحه مخلوط شدن آن با غبار باعث خراب شدن سطح میگردد . تخته وایت برد مغناطیسی

– فقط از ماژیک های ویژه تخته وایت برد استفاده بکنید آن را از فروشگاههای معتبر خریداری نمایید .
– بعد از انتها استفاده از ماژیک چنانچه به آن نیاز ندارید، درب ماژیک را ببندید تا عمر آن زیاد تر شود .
– برای پاک نگه داشتن سطح وایت برد از پارچه خشک استفاده بکنید و جهت رفع لکه ها نیز میتوانید اسپری ویژه پاک کننده وایت برد تولید و ساخت فرمایید.

وایت برد در ایران

زمان دقیق ورود تخته وایت برد به ایران معین نیست ولی آنچه که مشهود است آن است که این وسیله در سالهای اخیر اهمیت خیلی بهتر ی را در مدارس دانشگاه ها مراکز روش ی کشورمان پیدا کرده است و شرکت های گوناگون داخلی و خارجی در بازار ایران ارائه دهنده این محصول میباشند .

حال مسئله اینجاست که وایت برد مرغوب چه محسناتی دارد می بایست از کجا تهیه و تولید شود؟

در ساختن محصولات  از جمله تخته وایت برد مغناطیسی مجموعه ای از برترین و با کیفیت ترین مواد اولیه مصرف می شود همه استانداردهای تولید بسته بندی رعایت میگردند .

این شرکت در حال حاضر ۳۰ نمایندگی فعال در همه کشور است و تعداد خیلی بسیار زیاد ی فروشگاه هم کار توزیع محصولات را بر عهده دارند

 

یکی از راه های ارتباطی بین انسان ها که از زمان های دور تا به امروز متداول بوده نوشتن است اما طریقه ی آن با گذشت زمان تغییر کرده و بروز تر شده.

یکی از مکان هایی که در آن خواندن و نوشتن بسیار متداول و رایج است مدارس و دانشگاه هاست که امروزه تقریبا در همه جا برای تدریس از تخته وایت برد استفاده می کنند، علاوه بر مدارس در آموزشگاه ها و برخی ادارات و حتی بیمارستان ها نیز از تخته وایت برد استفاده می کنند.


از تخته وایت برد در اندازه های کوچک بیشتر در منازل و بیمارستان ها استفاده می شود و اندازه های بزرگ آن معمولا در مدارس آموزشگاه ها و دانشگاه استفاده می شود.

⭕️وایت برد سرامیکی⭕️

سایز ۲۵۰*۱۲۵ قیمت ۱۰/۵۰۰/۰۰۰ریال

سایز ۲۲۰*۱۲۵قیمت ۹/۵۰۰/۰۰۰ریال

سایز ۲۰۰*۱۰۰ قیمت ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۸۰*۱۰۰ قیمت ۶/۵۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۷۰*۹۰ قیمت ۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۵۰*۹۰قیمت ۵/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۲۰*۹۰ قیمت ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۰۰*۸۰ قیمت ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۹۰*۶۰ قیمت ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۷۰*۵۰ قیمت ۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۶۰*۴۰ قیمت ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال

در کل تخته وایت برد در مدل ها و اندازه های متنوعی

همانند وایت برد مغناطیسی،وایت برد سرامیکی،فرمیکا و… تولید و عرضه می شود که در مکان های مختلف با توجه به  نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.


اما بیشترین مصرف وایت برد مدل مغناطیسی آن است که در اکثر مکان ها دیده می شود زیرا از نظر دوام،کارایی و قیمت نسبت به مدل های دیگر بسیار مناسب تر است. که خود نیز مدل های مختلفی از نظر کیفیت و اندازه دارد.
وایت برد مغناطیسی دور چوب که دور آن همانند قاب عکس از چوب استفاده شده و بخاطر زیبایی آن در برخی مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع دیگر آن که دور آلومینیم می باشد به دلیل استحکام بیشتر و طول عمر بیشتر مورد استفاده قرار می گیردو به جرعت می توان گفت که وایت برد مغناطیسی دور آلومینیم بیشترین مصرف را نسبت به وایت برد های دیگر دارد.
حال خود وایت برد دور آلومینیم نیز چند مدل مختلف دارد.

⭕️وایت برد مغناطیسی⭕️

سایز ۲۵۰*۱۲۵ قیمت ۸/۰۰۰/۰۰۰ریال

سایز ۲۲۰*۱۲۵ قیمت ۷/۵۰۰/۰۰۰ریال

سایز ۲۰۰*۱۰۰ قیمت ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۸۰*۱۰۰ قیمت ۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۷۰*۹۰ قیمت ۵/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۵۰*۹۰ قیما ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۲۰*۹۰ قیمت ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۰۰*۸۰ قیمت ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۹۰*۶۰ قیمت ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۷۰*۵۰ قیمت ۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۶۰*۴۰ قیمت ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال

وایت برد زهوار نازک که بیشتر در وایت برد های سایز کوچک استفاده می شود و وایت برد زهوار ضخیم که برای سایز های بزرگ که استحکام بیشتری داشته باشد استفاده می شود.

وایت برد ها معمولا روی دیوار نصب می شوند اما در برخی مواقع جای مناسب و کافی برای آن روی دیوار وجود ندارد و یا تخته وایت برد دائما نیاز به جابجایی دارد که به همین منظور از وایت برد مغناطیسی پایه دار استفاده می شود.

وایت برد مغناطیسی پایه دار نمونه ای دیگر از وایت برد است که از پایه های مختلف در سایزهای مختلف متناسب با اندازه تخته استفاده می شود. این پایه ها دارای چرخ های ترمزدار می باشد که هنگام نوشتن ثابت و در صورت نیاز به آسانی قابل جابجایی است

⭕️وایت برد فرمیکا ⭕️

سایز ۲۵۰*۱۲۵ قیمت ۶/۰۰۰/۰۰۰ریال

سایز ۲۲۰*۱۲۵ قیمت ۵/۶۰۰/۰۰ ریال

سایز ۲۰۰*۱۰۰ قیمت ۵/۱۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۸۰*۱۰۰ قیمت ۴/۸۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۷۰*۹۰ قیمت ۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۵۰*۹۰ قیمت ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۲۰*۹۰ قیمت ۳/۷۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۰۰*۸۰ قیمت ۲/۸۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۹۰*۶۰ قیمت ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۷۰*۵۰ قیمت ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال

وایت برد فرمیکا سایز ۶۰*۴۰ قیمت۹۰۰/۰۰۰ ریال

 

نمونه ی دیگر، وایت برد مغناطیسی دو رو است که در دو طرف تخته، صفحه وایت برد قرار گرفته که روی پایه ای مختص به آن(پایه وایت برد گردان) سوار می شود به صورتی که حول محور پایه تخته وایت برد می چرخد و طرف دیگه آن آماده ی نوشتن می باشد.


از مدل دیگر وایت برد می توان به وایت برد مغناطیسی لولایی اشاره کرد که این نوع وایت برد از یک قسمت ثابت و دو قسمت متحرک لولایی تشکیل شده که می توان به آن وایت برد تا شو و یا کم جا گفت. که در صورت نیاز صفحه ها باز شده و جای بیشتری برای نوشتن دارد و پس از اتمام همانند درب کمد بسته می شود.

یک نمونه ی دیگر که در کلاس های آموزشی مخصوصا دانشگاه ها که نیاز به صفحه بیشتر برای نوشتن است وایت برد مغناطیسی ریلی می باشد که این مدل از تخته وایت برد نیز از سه صفحه تشکیل شده که صفحه ی پشتی بزرگ تر و ثابت روی دیوار است و دو صفحه ی دیگر کوچکتر که روی ریل قرار گرفته و روی صفحه ی اصلی قرار دارد.
به صورتی که پس از نوشتن روی صفحه جلویی وایت برد به راحتی روی ریل جابجا شده و کنار می رود و صفحه زیرین آماده استفاده می باشد.

⭕️وایت برد شیشه ای⭕️

وایت برد شیشه ای سایز ۲۵۰*۱۲۵ قیمت ۱۰/۵۰۰/۰۰۰ریال

سایز ۲۲۰*۱۲۵ قیمت ۹/۵۰۰/۰۰۰ریال

سایز ۲۰۰*۱۰۰ قیمت ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۸۰*۱۰۰ قیمت ۶/۵۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۷۰*۹۰ قیمت ۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۵۰*۹۰قیمت ۵/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۲۰*۹۰ قیمت ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۱۰۰*۸۰ قیمت ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۹۰*۶۰ قیمت ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۷۰*۵۰ قیمت ۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال

سایز ۶۰*۴۰ قیمت ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال

یکی از دلایلی که وایت برد مغناطیسی نسبت به مدل های دیگر تخته پرکاربردتر بوده همین تنوع در مدل های آن است که با توجه به نیاز و مکان و فضای موجود می توان نمونه ی مناسب را انتخاب و مورد استفاده قرار داد.

حال باید توجه داشت که پس از انتخاب نوع تخته وایت برد مغناطیسی از جنس با کیفیت استفاده کرد تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

هنگام خرید توجه داشته باشید وایت برد از زهوار مناسب و محکم برخوردار باشد تا بزودی خم نشود و تاب بر ندارد.
حتما دارای جای ماژیک باشد،از بست های محکمی استفاده شده باشد و مهم تر از همه صفحه وایت برد بدون هیچ خط و خشی باشد و کاملا صاف و صیقلی باشد تا نوشتن روی آن راحت باشد و پس از پاک شدن رد ماژیک باقی نماند.
نکته دیگری که باید رعایت کنید نصب درست تخته وایت برد است.

اگر تخته وایت برد مغناطیسی دیواری خریداری کردید آن را محکم و بدون فاصله از دیوار نصب کنید تا پس از مدتی وایت برد کنده نشود ویا تاب بر ندارد،اگر هم پایه دار بود بست های اتصال پایه به تخته را حتما محکم ببیندید تا دچار شکستگی و لق خوردن نشود.

برای استفاده وایت برد حتما از ماژیک مخصوص وایت برد و جنس مرغوب استفاده کنید زیرا در غیر این صورت صفحه وایت برد به مرور سیاه شده و از عمر مفید تخته وایت برد کاسته می شود

⭕️پایه وایت برد⭕️

پایه وایت برد کلاسیک قیمت ۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال

چرخ دار صبا قیمت ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال

چرخ دار گردان قیمت ۵/۵۰۰/۰۰۰ ریال

پایه وایت چرخ دار فانتزی قیمت ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال

پایه وایت برد مدیریتی قیمت ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال

پایه وایت برد بزرگ چرخ دار قیمت ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال

پایه وایت برد شیشه ای قیمت ۸/۰۰۰/۰۰۰  ریال

به ما رای دهید
Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید) -