نقش تخته وایت برد در ارتباطات

وایت برد در ارتباطات

همیشه انسانها به دنبال برقراری ارتباط با هم هستند و از گذشته تا همین امروز وسایل ارتباطی زیادی کشف و مورد استفاده همه قرار گرفته است . تمام ابزار آلات ارتباطات دور امروزه به پیشرفت چشم گیری رسیده اند ولی در مواردی هم این وسیله در دسترس نیست و فاصله هم آن چنان دور نیست . تعریف یک داستان کوتاه در مورد وایت برد خالی از لطف نیست : روزی در فرودگاه بودم و منتظر یکی از دوستان که از مسافرت چند ساله برمیگشت بودم .

 

جمعیت زیادی در آنجا حضور داشتند و همه پشت شیشه منتظر مسافر خود بودند . آقایی با عجله آمد و گفت مسافر من فارسی بلد نیست و من فورا باید او را پیدا کنم و ناگهان از پشت شیشه او را دید ، هر چه فریاد کشید مسافر او را ندید و پر استرس میچرخید . به شخص منتظر گفتم به او زنگ بزن و بگو که کجا ایستاده ای ، گفت گوشی او خاموش است و احتمالا شارژ موبایلش تمام شده بخاطر همین هم انقدر مسترس است .

سرم را چرخاندم و کودکی را دیدم که یک وایت برد کوچک در دست دارد و مشغول کشیدن شکل هایی روی آن است فکری به ذهنم رسید به سراغ پدر کودک رفتم و از او خواستم تا چند لحظه آن را به من قرض بدهد . به مرد منتظر گفتم نام مسافر را روی تخته وایت برد بنویس و بالا بگیر تا او ببیند ، او اسم مسافر خود را به انگلیسی روی برد نوشت و بالا گرفت بعد از چند لحظه مسافر او را دید و از خوشحالی در پوست خود نمیگنجید نزد من آمد و از من تشکر کرد ، من گفتم نیازی به تشکر نیست ما مدیون وایت برد آن کودک دوست داشتنی هستیم و باید از او تشکر کنید. آری ، یک وسیله کوچک به او کمک بسزایی کرد .

 

وایت برد یک وسیله ارتباطی نیست ولی امروزه  از این وسیله برای ارتباط های نزدیک میتوان استفاده کرد افرادی که قابلیت تکلم ندارند میتوانند به سرعت بنویسند و پاک کنند و به سرعت پیام خود را به شخص مورد نظر خود برسانند .

در بیمارستان ها وایت بردهای کوچکی در بعضی اتاق ها قرار داده اند تا مریض هایی که قابلیت تکلم ندارند بتوانند به راحتی با پرستار یا دکتر خود ارتباط بر قرار کنند یا حتی برعکس بعنوان مثال مریضی را تصور کنید که قدرت شنوایی ندارد و صحبت کردن با او کار دشواری است ، پرستار یا دکتر او میتوانند به راحتی با آن وایت برد کوچک تمام موارد را به او انتقال دهند .

یا یک مدیر شرکت که زمان زیادی برای ارتباط برقرار کردن با تمام کارمندان خود را ندارد و با نصب یک تخته وایت برد شیشه ای در راهروی ورودی شرکت میتواند نکات قابل ذکر را روی آن لحاظ کرده و حتی به عنوان یک تابلوی انتقادات و پیشنهادات از این وایت برد شیشه ای  یا همان گلس برد استفاده کند .


در این روز هایی که یک ویروس کوچک به نام کرونا همه را به چالش کشیده و همه درگیر این مریضی هستند هم میتوان از وایت برد به عنوان یک وسیله ارتباطی استفاده کرد . به دلیل ازدحام در بیمارستان ها و پر شدن ظرفیت آن ، کسانی که بصورت خفیف دچار بیماری کوید 19 شده اند در خانه مراقبت میشوند و به دلیل واگیردار بودن شدید این ویروس نزدیکی و صحبت از نزدیک بسیار مخاطره آمیز است .

 

در این موارد میتوانید یک وایت برد کوچک در  اختیار بیمار قرار دهید تا بدون لمس کردن چیزی و حتی نزدیک شدن به بیمار تمام مایحتاج لازم را برای او را فراهم کنید و یا اگر تمام افراد خانواده دچار این مریضی شده اند هم میتوان با در دست گرفتن یک تخته وایت برد کوچک و بدون خارج شدن از خانه با افراد بیرون از خانه ارتباط برقرار کرد به این صورت که شما لیستی از احتیاجات خود را روی آن ثبت کنید و آن را در از طریق پنجره یا راهروی آپارتمان در اختیار افرادی که به شما کمک میکنند قرار دهید .

تمام استفاده ارتباطی از وایت برد به بیمار و بیمارستان ختم نمیشود و از آن به عنوان یک وسیله سرگرمی هم میتوان استفاده کرد و ساعت ها با آن مشغول بازی و یادگیری شد . شما با در دست داشتن یک تخته وایت برد میتوانید با فرزند دلبندتان بازی های مختلفی انجام دهید مانند پانتومیم یا بازی با حروف الفبا یا بصورت گروهی میتوانید جمله ای را به بازیکن حریف بگویید و او با رسم تصاویر برای هم تیمی هایش بتواند آنها را به آن جمله یا مثل معروف برساند .

 

امروزه از وایت برد استفاده های مختلفی میشود و مدلهای مختلفی از آن وجود دارد مانند تخته وایت برد شیشه ای که بسیار کارآمد میباشد و به دلیل شیشه ای بودن آن بسیار راحت تمیز میشود و هیچ اثری از ماژیک روی آن نمی ماند . وایت برد شیشه ای  یا گلس برد سایز های مختلفی دارد و بسته به مصارف تولید و توزیع میشود.

5/5 - (1 امتیاز)
Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید) -